closed 
 
Ocena Teme:
  • 0 Glasova - 0 Prosečno
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kako izracunati prenosni odnos prednjeg i zadnjeg lancanika?
Autor Poruka
Dottore Nije na vezi
Posting Freak
*****


Poruka: 13,949
Ugled: 67

Ime: Selver Skorup
Vozi: Golf 4 TDI
 Banja Luka
Poruka: #1
Kako izracunati prenosni odnos prednjeg i zadnjeg lancanika?
Vecina modernih motorcikala danas koriste lanac i lancanike za prenos snage od agregata/menjaca do zadnjeg tocka.
Ali neki od proizvodjaca koriste kardansko vratilo ili zupcasti kajis.Za sve one motorcikle koji koriste lanac i lakcanike,
broj zubi prednjeg i zadnjeg lancanika stvara specifican pogonski odnos.Ovaj pogonski odnos moze se veoma lako promeniti ako se
zameni sa vecim/manjim brojem zuba prednji/zadnji lancanik.Zasto bih zeleli da promenimo prenosni odnos?Zato sto vam dozvoljava
da postignete maksimalu karajnju brzinu ili pak bolji obrtni moment na nizim obrtajima pri naglom ubrzanju.Isto tako ovim mozete
da prilagodite obrtaje agregata brzini kojom se krecete kad vozite npr. autoputem na duze staze.
Npr. ako se agregat vaseg motorcikla momentalo okrece na 5400 obrtaja pri brzini od 120km/h podesavanjme prenosnog odnosa
mozete obrtaja agregata da podignete(sto bi znacilo da ce potrosnja biti veca i da ce motorcil bolje ubrzavati iz nizih obrtaja) ili
spustite(sto bi znacilo da ce potrosnja biti daleko niza i veoma udobnija voznja auto
putem bez ikakvih vibracija i zujanja agregata).

Kao sto pogonski lanci dolaze u razlicitim merama tako dolaze i lancanici.Ako imate 530 lanac trebate da korisite 530 lanacanik.
Razlika imadju lanacanika je debljina,broj zuba i matrijala od kog je napravljen.Skoro svi proizvodjaci danas isporucuju
motorcikle sa gvozdenim lancanicima kao standardni fabricka oprema.Samo zato sto je gvozdje jeftino za izradu i
odrzavanje tj. ne trosi se brzo kao aluminijski lancanici.Vecina proizvodjaca aftermarket lancanika ima u ponudi lancanike od aluminija
koji je napravljen od posebne aluminijske legure koja ja otporna na visoke radne temeprature i habanje.U nekim slucajevima
nude posebno hemijsku obradu kaljenja koja se nanosi na povrsinu lanacnaika i samim tim produzava vek istog.A sve ovo je
zbog jedne proste stvari da se ustedi na tezini i rotirajucoj masi.Premada ovako okaljen lanacnni nikada nece da dostigne
vek trajanja kao gvozdeni,a u praksi je i skuplji za izradu.Neki od prozivodjaca imaju u poudi lancanike kojim su zubi napravleni od gvozdja ,a centar ili
nosivi deo od aluminija.

Postoje samo dve foruma kako izracunati prenosni odnos.Sa ovom formulom mozete
da izracunate prenosni odnos i postotak promenjenog prenosnog odnosa na razliku od fabrickog;

(broj zubi na zadnjem lancaniku)/(broj zubi na prednjem lancaniku)=prenosni odnos

U ovom primeru korstim Triumph Daytona 675 prenosni odnos

Primer 1.

motor je dosao iz fabrike sa 47 zubi zadnji lancanik i 16 zubi prednji lanacnik
47/16=2.9375
znaci 2.9375 je fabricki prenosni odnos

Primer2.

vlasnik je kupio 51 zub zadnji lancanik i 15 zuba prednji lancanik
50/15=3.3333
novi prenosni odnos je 3.3333

Formula za racunjanje prenosnog odnosa razlike u procentima u odnosu na fabricki;

((novi prenosni odnos) / stari prenosni odnos)-1)x100=razlika u procentima

ako iskorostimo zbir brojeva koji smo dobili u gore izracunatom premeru 1i 2 mozemo da izracunamo
koja je razlika u procentima izmedju starog i novog prenosnog odnosa
NAPOMENA; ako je prvi broj manje od drugog prilikom izracunjavanje dobicete negativnu racunicu i odnos nece biti tacan

((3.3333/2.9375)-1)x100,
((1.1347)-1)x100=
(0.1347)x100= 13.47% razika


Pozitvnim rocentom razlike prenosnog odnosa dobit cete povecanje ili smanjenje obrtnog momenta u odnosu na fabricki prenosni odnos
Isto tako ce se obrtaji agregata povecati ili smanjiti na odredjenoj brzini.Npr ako su obrtaji agregata sa
fabrickim prenosnim odnosom 5000 pri brzini od 125km/h sa 10% razlike u prenosnom odnosu agregat ce se okretati
5500 obrtaja pri 125 km/h.Ako vas motorcikl cita brzinu kretanja sa senzora koji se nalazi na prednjem lancaniku
ili pogonskom vratilu menjaca razlika ce biti ista.Da bih brzinomer citao korektonu brzinu na trzistu postoje
vise alternativnih resenja kao sto je Yellow Box http://www.yellr.com/.

Promenom odnosa prednjeg i zadnjeg lanacnika i dobijanjem zeljenog prenosnog odnosa u procentima menjate
snagu u krajnoj brzini ,a za obrtni moment na nizim obrtajima.Obrtni moment je izrazljiv od
0km/h do 110km/h,a konjska snaga izrazljiva od 110km/n pa do krajne brzine.Ako vas motorcikl moze da
postigne 160km/h slobodno mozete da oduzmete 12%-15% od brzine.Zato sto cete da menjate za snagu vaseg agregata
da se oduprete otporu vazduha da bi postigli maksimalnu brzinu.Isto tako mozete da ocekujete da ce portosanja
goriva porasti u odnosu na voznju pri manjim brzinama.

Negativnim odnosom razlike prenosnog odnosa dobit cete smanjenje obrtnog momenta za povecanje snage agregata.
Ova promena ce da se odrazi na potrosnju samo kad vozite konstantnom brzinom na auto putu ,a nece da vam
poveca maksimalnu brzinu,kao ni maksimalnu snagu agregata.Glavni razlog kod negativnog odnosa je da bi se dobila
zeljena brzina prilikom krstarenja na duge staze i samim tim svela potrosnja na neki minimum.

Velikom promenom razlike prenosnog odnosa 8% i vise bilo to pozitivna ili negativna razlika od fabrickog
moze da napravi uocljive rezultate;

-velika pozitivna promena razlike prenosnog odnosa moze drasticno da smanji krajnu brzinu motorcikla,
gubitka trenja nazadnjem tocku prilikom dodavanja naglog gasa,isto tako ce da olaksa vemo lako
podizanje prednjeg tocka i u vecim stepenima prenosa.

-velika negativna promena razlike prenosnog odnosa moze drasticno da poveca potrosnju ako ne vozite
usmerenom brzinom,kao i izgubicete onaj obrtni moment na nizim obrtajima pa ce motorcikl biti lenja na
odvrtanje gasa kad treba da ubrza.

Promene ispod 3% razlike prenosnog odnosa u odnosu na fabricki prenosni odnos blago recemo malo koji
vozac moze da oseti.

Ako menjate prednji lanacanik za lancanik koji ima manje zuba tada necete morati da menjate tj. motirate nov lanac,
kao i kad stavljate novi lancanik za samo jedna zub veci.

Zadnji lanacanik sa dva ili u nekim slucajevima tri zuba veci od fabrickog moze da izbegnete montiranje novog
lamac.Sve preko toga morate da montirate novi lanac.

Ako stavljate komplet nove lancanike trebate da stavite nov lanac kako bi se novi lancanici jednako trosili.

c/p brzabrzina.com

Izrada Auto Code Ključeva
Auto Alarmi
31-12-2008 06:40 AM
find
closed 


Verovatno Povezane Teme...
Tema: Autor Odgovora: Pregleda: Zadnja Poruka
  Kako voziti motocikl po stazi a da ne kosta puno samracing 8 2,091 25-09-2009 06:21 PM
Zadnja Poruka: miljan

Skoči na Forum:


KontaktAuto Klub Crankshaft ForumPovratak na VrhPovratak na SadržajLite (Arhivski) OblikRSS